توصیه به کسب و کارها برای کاهش اثرات بحران کرونا (قسمت 9 )

116

اطلاعات در زنجیره تامین

۱۰-افزایش سطح اطلاع به صورت روزانه و برخط از وضعیت تمامی حلقه های بالادستی و پایین دستی زنجیره تامین. حجم اطلاعات روزانه به شدت در حال افزایش و به روز شدن است. به طور مداوم درک خود را از آنچه در حال اتفاق افتادن است بازسازی نمایید. تجزیه و تحلیل بررسی اثر کرونا بر ابعاد متنوع زنجیره تامین، آگاهی از قوانین و مصوبات موثر بر کسب و کارهایی که در سراسر زنجیره تامین حضور دارند و مطالعه گزارشهای منتشر شده به شدت توصیه می شود. سناریوهای مختلف خوش بینانه، محتمل و بدبینانه تدوین و برای هر کدام پروتکل های فعال سازی را برای مراحل مختلف پاسخ تعریف کنید. استفاده از تکنیک های داده کاوی برای احصا و پیش بینی روندها توصیه می شود.

۱۱-اطلاعات گذشته از سفارشات مشتریان،  نمی تواند پیش بینی کننده خوبی در این شرایط برای تقاضاهای آینده باشد. بنابراین به جمع آوری داده های جدید از طریق ارتباط موثر با مشتریان، مشتریانِ مشتریان، و عرضه کنندگانِ عرضه کنندگان بپردازید. حفظ ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان، هرچند در این شرایط شرکای فعال شما نباشند، در بازسازی و احیای مجدد زنجیره تامین کسب و کارها  پساکرونا موثر خواهند بود.

۱۲-ثبت تجربه های آموخته شده از اقدامات موثر خود و سایر شرکای تجاری زنجیره تامین در شرایط بحران برای بهبود و تقویت زنجیره تامین پس از بحران و تاب آوری برای شرایط مشابه بحران های آتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی