توصیه به کسب و کارها برای کاهش اثرات بحران کرونا (قسمت 8 )

117

تامین کنندگان و مشتریانِ زنجیره تامین

۴-شناسایی تامین کنندگان جایگزین که کیفیت، قیمت و زمان تامین آن ها به نسبت تامین کننده اصلی بهتر نیست ولی در شرایط بحران می تواند تا حدودی به حفظ توان تولید و ثبات کسب و کارها کمک نماید. این موضوع می تواند منجر به گسترده تر شده شبکه تامین کنندگان شده و تا حد تعریف شده ای  افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت را به دنبال داشته باشد. برای آن که برند اصلی آسیب نبیند می توان از زیربرندهای جایگزین برای نسخه های جدید کالا و خدمات سود جست.

۵-بازبینی توافقات، مذاکره مجدد، توافقات جدید و اصلاح بند های قراردادهای تامین کنندگان یا مشتریان با توجه به شرایط بحران کرونا

۶-توسعه استفاده از سیاست های قیمت گذاری هوشمندانه از سوی کسب و کارها برای فروش کالاها و خدمات بیشتر. سیاست های قیمت گذاری هوشمندانه بسیار وسیع و گسترده می باشد. فروش گروهی، فروش وابسته به زمان، تخفیف های نموی و کلی،ایجاد زیر برند، اندازه ها و کیفیت متنوع محصول و خدمات نمونه هایی از استراتژی های قیمت گذاری هوشمندانه است.

۷-ایجاد یا ادغام پایگاه های اطلاعاتی جدید و گسترده به منظور رفع خلاء اطلاعاتی و ارتباط بیشتر بین زنجیره های تامین به منظور حمایت از تامین کنندگان مواد اولیه و پاسخ به نیاز مشتریانی که تقاضای آن ها بدون پاسخ مانده است.

۸-حفظ ارتباط با مشتریان حتی در شرایطی که امکان ارائه کالا یا خدمات به آن ها وجود ندارد. مشتریان ارزشمندترین سرمایه هر کسب و کاری هستند. تازه و به روز نگه داشتن اطلاعات آن ها در خصوص وضعیت کسب و کار می تواند حس وفاداری در آن ها را تقویت نماید. با مشتریان خود در خصوص مشکلات و چالش های جدید صحبت نمایید.کسب و کارها باید تلاش کنند تا در کوتاه مدت مشتریان را درگیر و به آن ها در خصوص آینده کسب و کار اطمینان بخشند. برنامه ریزی موجودی، تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه همه به تحریک مشتریان فعلی کمک می کند.

۹-کسب و کارها می بایست برای بازسازی زنجیره های تامین آسیب دیده خود به جای تمرکز بر تفکر عرضه محور، تمرکز روی مدیریت تقاضا (مشتریان) داشته باشند و بر اساس آن سفارش گذاری و تامین نیازهای خود را برنامه ریزی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی